Ik pinkte zelfs een traantje weg...

femke-smets 18 juni 2020
Het probleem met voor altijd gaat over Mallory.Ze is heel stil en spreekt niet veel. Voor haar staat spreken gelijk aan geluid en geluid staat gelijk aan geweld. Het pleeggezin waar ze opgroeide was dus een nachtmerrie.

Geluk komt met een ongeluk zeggen ze altijd. Wanneer er iets met Mallory gebeurt, weet ze weg te komen uit dat verschrikkelijke pleeggezin. Als ze besluit dat ze na vier jaar thuisonderwijs weer naar school wilt, gebeurt er iets wat ze niet had durven denken. Ze komt Rider weer tegen, de jongen die samen met haar opgroeide in het pleeggezin. Mallory is natuurlijk heel blij dat ze hem weet terug ziet. Ze is blij dat hij ook weer gelukkig is. Maar is dat eigenlijk wel zo?

Het probleem met voor altijd is echt een geweldig boek. Op sommige momenten werd ik er blij van, op andere momenten boos en op nog andere momenten verdrietig. Een paar jaar geleden begon ik al in dit boek, maar gaf het op. Ik ben heel blij dat ik besloot om het opnieuw een kans te geven want dit boek heeft me echt ontroerd. Tegen het einde aan heb ik zelfs een traantje moeten wegpinken.
Het is dus zeker en vast een aanrader!

Meer recensies van femke-smets