Een ontgroening om van te gruwelen

Femked 12 december 2020
Het boek 'Black Friday' begint met een mooie inleiding van een artikel over een ontgroening die ooit is misgegaan. Toch blijven veel studenten zich aanmelden voor de ontgroening van de studentenvereniging 'Veneris Dies Nigra'. Zo ook Ris en Megan. Zij willen dolgraag bij deze studentenvereniging en zijn bereidt om alles hiervoor te doen. Zij moeten opdrachten uitvoeren en worden bespottelijk gemaakt. Het wordt steeds heviger naarmate de ontgroeningsweek vordert. Maren heeft hierbij zo vlot geschreven, maar toch veel details genoemd waardoor je helemaal in het verhaal wordt gezogen en met alle personages meeleeft. Ik kon het boek niet wegleggen wat resulteerde in een paar late avonden. Op enkele momenten liepen de rillingen zelfs over mijn rug.
Het boek is goed opgebouwd, spannend, en verassend. Een echte pageturner dus! Het zet je aan het denken over hoe ver mensen willen gaan voor sociaal contact en sociale goedkeuring. Hoe ver durf jij te gaan?

Meer recensies van Femked