Meer een historisch hoorcollege dan een thriller

Femked 15 mei 2022
Na de kaft te hebben gelezen verwachtte ik een spannend verhaal waarbij ik ook veel zou leren over Paaseiland vanwege de historische feitjes. Deze verwachting is maar ten dele uitgekomen. Tijdens het lezen van het boek heb ik namelijk veel geleerd over Paaseiland, zijn geschiedenis en de vergelijking met de rest van de wereld. Daarnaast heeft Jeroen met veel detail de personages en gebeurtenissen beschreven. Helaas zijn de redenen achter het handelen van de personages niet altijd even uitgebreid beschreven. Ondanks dit kon ik mij wel goed laten meevoeren met het verhaal en vond ik het lastig om het boek weg te leggen. De korte hoofdstukken hielpen hierbij.
Het deel van mijn verwachting dat niet is uitgekomen is de spanning. Het boek wordt langzaam opgebouwd. Naast een paar plotwists, die ook matig waren, was er nauwelijks spanning. Ik zou dit boek daarom ook geen thriller noemen.

Het is dus een goed boek met veel informatie, maar het is geen thriller.

Meer recensies van Femked