De Orde - Een boek dat je niet weg kan leggen

Femked 09 april 2020
De Orde wordt geclassificeerd als een psychologische thriller. Helaas zijn de personages niet zo goed uitgewerkt als ik had verwacht. Dit is jammer aangezien er dan weinig diepgang is. Hierdoor zijn de keuzes van personages voor hun doen en laten niet altijd even duidelijk en geloofwaardig.
Wel heeft het boek een mooi plot bestaande uit drie verhaallijnen die uiteindelijk samenkomen. Het plot is goed te volgen en prettig te lezen door de kleine hoofdstukken met als titel een van de personages. In het boek wordt daarbij een opbouw gebruikt waarbij het naar mijn mening erg lang duurt voordat de verhaallijnen uiteindelijk samenkomen. Dit zorgde er wel voor dat ik wilde blijven doorlezen, omdat ik benieuwd was naar hoe het verder ging. Het plot heeft daarnaast een aantal verrassende wendingen wat het willen blijven doorlezen, alleen maar versterkte. Het plot vond ik verder niet heel spannend, maar dus eerder verrassend.

Ik zou dit boek wel aanraden om te lezen, omdat het plot sterk is met een mooie opbouw die wel enigszins lang duurt. Ik zou vooral dit boek aanraden wanneer het onderwerp je aanspreekt.

Meer recensies van Femked