Niet zo heel gevaarlijk

Fien De Smet 18 januari 2020
Dangerous Alliance: deze titel sprak me onmiddellijk aan. Daarom had besloten ik me in te schrijven voor deze leesclub en daar heb ik geen spijt van gehad want ik heb enorm genoten van het boek.

De auteur heeft een aangename schrijfstijl, het verhaal las vlot weg zelfs al was het voor mij een drukke periode, ik kon het boek moeilijk aan de kant leggen. Dit is één van de meest positieve aspecten aan dit verhaal. Verder was het boek een beetje te voorspelbaar naar mijn mening. Ook was vanaf het begin al erg duidelijk met wie Vicky op het einde zou trouwen maar dat vond ik niet zo heel erg want diegene met wie ze trouwde was meteen mijn favoriet.

Of ik het boek zou aanraden ben ik niet helemaal zeker. Als je het boek in je kast hebt liggen of je kunt het uitlenen in de bibliotheek zou ik zeggen: lees het als je zin hebt in een YA-boek dat gaat over een verhaal dat zich afspeelt in een Victoriaans tijdperk, want dat vinden we niet zoveel binnen dit genre. Maar ik zou niet meteen zeggen dat je naar de boekenwinkel moet gaan om het boek te kopen en dat je alles moet laten vallen dat je op dit moment aan het lezen bent.

Verder vond ik de verwijzingen naar Jane Austen ook niet echt een toevoeging aan het verhaal. Het was leuk de quotes aan het begin van een hoofdstuk maar ze konden evengoed van een andere auteur geweest zijn.

Meer recensies van Fien De Smet