Geraakt of niet?

Fien De Smet 21 juni 2020
Overal op sociale media zag ik Raak me. Niet. voorbijkomen, in eerste instantie was ik niet echt geneigd het boek te gaan lezen maar doordat ik het zo vaak zag, ben ik toch gezwicht en heb ik de korte inhoud gelezen toen wist ik meteen dat dit boek iets voor mij was. Ik hou heel veel van New Adult-boeken en dat dit er eentje is van een Duitse auteur maakt het des te specialer. Eerder dit jaar maakte ik al kennis met Begin Again van Mona Kasten, ook een Duitse auteur, dus ik was benieuwd of Laura Kneidl eraan kon tippen of niet. Qua schrijstijl was dat alvast het geval, Raak me. Niet. leest supervlot en voor je het weet heb je het boek zo weer uit. Ook de verhaallijn vond ik sterk, Sage heeft heel wat meegemaakt in het verleden en tot op heden heeft ze nog altijd last van de gevolgen. Op de voorkant staat al meteen verkondigt dat het verhaal eindigt met een heuse cliffhanger en dat vind ik een beetje jammer, ik had dat graag zelf ontdekt omdat ik daar nu 'naartoe' las (een beetje moeilijk uit te leggen, maar ik hoop dat je begrijpt wat ik bedoel). Sommige gebeurtenissen vond ik ook niet heel erg realistisch, maar het blijft natuurlijk fictie en ze waren nodig voor het verhaal dus ik til er niet te zwaar aan. Sommige personages bleven een beetje oppervlakkig maar ik hoop dat dat veranderd in deel 2. Raak me. Niet. is het perfecte boek wanneer je wilt kennis maken met het New Adult-genre en gewoon even lekker genieten van een boek.

Meer recensies van Fien De Smet