Een heftig indringend verhaal

Geerte 30 december 2017
Weet waar je aan begint met dit boek. Het is een heel heftig indringend boek en daar moet je wel tegen kunnen. Ik was bijna gestopt halverwege, omdat ik de sfeer bijna te beklemmend vond. Maar ik ben blij dat ik het uitgelezen heb, want het boek heeft heel veel indruk gemaakt.

Het boek speelt zich af op een high school in de VS (wat ik heel bijzonder vind, aangezien de schrijfster Nederlands is.) En de 54 minuten in de titel is de tijd die in het boek verstrijkt.
Het verhaal begint als de rector in de aula van de school een toespraak houdt, maar dan begint er iemand te schieten...
Je volgt het verhaal door de ogen van leerlingen van de school, die allemaal op een of andere manier met de dader te maken hebben.
Doordat de alles door de ogen van de slachtoffers ziet, kun je je goed inbeelden hoe verschrikkelijk zo'n situatie is. Vrienden en familieleden worden voor je ogen neergeschoten en zelf kun je kant op. En in zulke extreme situaties laten mensen hun ware ik zien.
Ik zal niet zeggen hoe het afloopt, maar het is wel een beetje te raden. De epiloog die zich een halve dag later afspeelt vond ik ook ontzettend indrukwekkend.

Kortom: een boek dat heel veel indruk maakt!

Meer recensies van Geerte