Een echt Jussi Adler Olsen (2024-21)

Het 6e boek in de 'serie Q', het 8e boek dat ik van Jussi lees. Fantastisch. Een thriller met humor, maar ook veel spanning. Het personage Assad wordt door Jussi gebruikt voor het brengen van humor in het boek, vaak met kamelen grappen, Maar Assad zorgt ook voor belangrijke conclusies in de op te lossen zaak. Verder is er natuurlijk ook de secretaresse Rose, die grondig speurwerk in de data zorgt, onmisbaar voor de hoofdpersoon Carl Morck, die de Q-afdeling leidt. Deze afdeling houdt zich bezig met de zogenaamde cold cases, maar dat hoeft voor de Jussi Adler-Olsen lezer verder geen betoog. Ook in dit boek wordt er een (zeer) oude kwestie aangepakt, waarbij de manier waarop de Q-afdeling er wordt bijgehaald wel heel bijzonder; nl. door een zelfmoord van een collega van het eiland Bornholm!
Jussi weet als geen ander een thriller spannend te maken, die minutieus door het team wordt aangepakt,, en als je denkt dat de zaak tot een ontknoping komt, krijgt de zaak een compleet andere wending. Heerlijk, de volle 5 sterren voor dit boek.

Meer recensies van Ger van der Pluijm