Uitstekende verplaatsing in de geest van een kind

Wessel weet zich heel goed te verplaatsen in de gedachtenwereld van een kind. Hierdoor realiseer je inderdaad dat de benadering en de logica van een kind anders in elkaar zit dan die van een volwassene! Wessel bescrijft dit aan de hand van een kind van ~ 10 jaar - dus redelijk aan het einde van de basisschool - in de persoon van Ewout Meyster. Gelukkig stond de familinaam in de flaptekst, want ik geloof niet dat deze in het boek voorkomt (overigens wel de voornaam). Ik heb dit boek ter hand genomen omdat het derde boek in de serie ' Ewout Meyster' de Bookspot literatuurprijs 2019 won en ik vond dat ik met deel 1 moest beginnen. Heel interessant en smaakt naar het lezen van de volgende delen " De opdracht" & " De hoogstapelaar". Veel bewondering voor de manier waarop Wessel vanuit de kindgedachte schrijft. De enige reden dat ik het boek geen 5 sterren geef, is eigenlijk dat de inhoud niet echt van een hoog niveau is, of het moet zijn dat ik een belangrijke literaire boodschap gemist heb.

Meer recensies van Ger van der Pluijm