Een hete thriller (qua temperatuur)

Ger van der Pluijm 28 september 2020
In de Agatha Christie (AC) challenge lees ik dit verhaal wat tevens een boek in de septembermaand LUEK (lees uit eigen boekenkast) is.Het staat in de 24e vijfling van AC, die ik op volgorde - maar zeker niet achter elkaar lees. Het is een Hercules Poirot verhaal op zijn best, vol psychologie en een verhaal dat zich langzaam maar zeker naar een klassieke ontknoping ontwikkelt. Daarmee bedoel ik, dat alle potentiële daders samen met Hercules Poirot in een kamer zitten, waarbij de dader langzaam maar zeker ontmaskerd wordt. Hercules weet natuurlijk al heel snel wie de dader is, maar door zijn manier van vragen stellen wordt je als lezer toch nog verschillende keren op een dwaalspoor gebracht, of je wil of niet, de echte ontknoping komt pas op de laatste (nu ja hier was het op 2 na de laatste pagina). Hoewel de Engelse serie van Hercules Poirot heel goed is, geef ik toch de voorkeur aan de boeken. In die serie komt Hercules net even te arrogant over - wel heel goed gespeeld trouwens.

Meer recensies van Ger van der Pluijm