Een combinatie van 'Pinokkio' en 'The wizard of Oz' (#2024-22)

Dankzij de boek van de maand challenge heb ik dit boek in mijn handen gepakt en gelezen... met heel veel plezier. Het is een fantasy boek dat zeer de moeite waard is. de robots / androïde waar Victor mee samenleeft hebben zeer menselijke trekjes meegekregen van de auteur TJ Klune. Dat is knap, na verloop van een aantal hoofdstukken heb je eigenlijk niet meer door dat je met robots te maken hebt.
De flaptekst zegt dat het gebaseerd is op het boek "pinokkio" van Carl Collodi, dat is wellicht waar, maar persoonlijk trok ik toch meer de parallel met het verhaal van 'the wizard of Oz', waarin ook robotfiguren op 'reis' gaan naar een ver kasteel. In 'het boomhuis in het bos' gaan ze op pad naar de grote stad om vader te zoeken.
Boeiend geschreven met de nodige humor. Prachtig verhaal met ook feelgoodsausje erover. Het krijgt van mij 5 sterren.
Dank aan de Hebban 'boek van de maand challenge'

Meer recensies van Ger van der Pluijm