IJzingwekkende avonturen op zee

Ger van der Pluijm 12 augustus 2019
Een typische Clive Cussler, dus spanning gewaarborgd. Dit verhaal gaat over een spionage schip dat gecamoufleerd is als een langzaam vrachtschip maar in werkelijkheid een supersnelle boot is - Oregon. Dit schip is ingehuurd door een consortium van Japanse scheepsmagnaten ter bestrijding van piraten in de Aziatische wateren. Het boek is van 2008, dus weet ik niet of het geïnspireerd is door de Somalische piraten die actief zijn/waren in de Rode Zee (als ik het goed heb).Dat is dan meteen de enige parallel, want dit spannende en soms keiharde verhaal wordt onorthodox aangepakt door kapitein Juan Cabrillo en zijn bemanning. In dit soort boeken weet je al vooraf dat het goed afloopt.
Dat is niet erg, dat hoort bij dit soort 'avonturenromans'. Het gaat om de spanning en de manier waarop het verhaal zich ontwikkeld.
Kortom een ontspannend boek door de ruim voldoende aanwezige spanning.

Meer recensies van Ger van der Pluijm