Spannend, maar ...

Ger van der Pluijm 07 augustus 2020
Een super spannend boek van Barker, het zou zo maar 5 sterren hebben gekregen, ware het niet, dat je dit boek eigenlijk na het eerste deel moet lezen. Dat is op zich niet erg als het heel duidelijk vermeld was geweest op de flaptekst. Ik bedoel er zijn wel meer series in thrillerland, ik noem maar even de "Q-serie" van Jussi Adler Olsen, die heel goed los van elkaar kunt lezen.
Verder is er helemaal niets mis met het verhaal over rechercheur Sam Porter, ook al is zijn retour op zijn werk na de dood van zijn vrouw niet uniek. In dit boek verdwijnen er steeds jonge meisjes die op een zeer vreemde manier worden teruggevonde, het eerste onder het ijs, ijs dat al weken aanwezig is. Dus heeft de moordenaar veel werk gehad om dit lijk onder het ijs te verstoppen en daarna het ijs op bijna volmaakte wijze te herstellen. De zoektocht naar de moordenaar lijkt te gaan om een ex-collega (die ongetwijfeld al in deel 1 zijn opwachting heeft gemaakt), langzaam maar zeker komen ze deze Bishop op het spoor, Bishop blijft ze echter telkens een stap voor.
Ik ga zeker deel 3 lezen, maar twijfel sterk over deel 1. Kan iemand die ze gelezen heeft mij adviseren? Heb ik met het lezen van deel 2 niet te veel spoilers van deel 1 gelezen??

Meer recensies van Ger van der Pluijm