Wat minder thriller-gehalte, wat meer feelgood

Dit boek over de 3e zus Star (of Astrantia of Sia) is bij mij een tikkeltje tegengevallen. Dat komt dat het thriller gehalte, of wel de speurtocht, naar haar afkomst wat minder spannend was dan bij de eerste 2 zussen. Dat neemt niet weg dat de ontkoping toch (heel) anders was dan dat we na zo'n 50 pagina's dachten, maar daar kan ik zonder spoilers niet op in gaan. Er lopen 2 verhaallijnen die uiteindelijk uiteraard samenkomen; die van Star begint (ruim) na het overlijden van pa Salt, elukkig maar want die geschiedenis kennen we al voldoende uit de eerste 2 delen. De tweede lijn begint met Florra in 1909 die de link met het verleden van Star moet gaan worden. Star is Flora op het spoor gekomen door de aanwijzing die ze via de notaris van het testament heeft ontvangen. Dat leidt via een boekwinkel in Londen, waar een wereldvreemde Jonathan eigenaar van is.
Star, krijgt het verleden min of meer in haar schoot geworpen door de verhalen van Jonathan en zijn familie die op een typisch groot Engels landgoed woont. Op dit landgoed brengt ze al na een heel korte aanloop heel veel tijd door, waardoor nieuwe realaties (niet alleen liefdes) ontstaan, die ten koste gaan met haar (te) innige relatie met haar adoptie zus Cece.
Zoals gezegd, sleept het verhaal zich allemaal te lang voort, voordat het tot een ontknoping komt. Wel leest het als een sneltrein, en is het voldoende interessant om de hele serie uit te gaan lezen: 3 sterren voor dit deel.

Meer recensies van Ger van der Pluijm