Interessante geschiedenisles

Gerda Brodelet 19 maart 2020
Eerder had ik al 'Sonny Boy' gelezen, een mooi liefdesverhaal met een stuk geschiedenis. Daarom sprak dit boek mij wel aan als Boekenweekgeschenk van 2020, maar ik bleef toch wel een beetje op mijn honger zitten.
Het boek werd aangeprezen als een liefdesgeschiedenis uit de 19de eeuw, ik vond het eerder een opsomming van feiten die wel zouden kunnen leiden tot een mooi verhaal. Het ging allemaal nogal vlug en veel ging dus eigenlijk verloren. In het nawoord van de auteur las ik dan wel dat ze waarschijnlijk daar ooit een uitgebreid verhaal wil overschrijven.
Interessant was wel dat je iets meer te weten komt over het leven van de slaven, alhoewel ook dit weer in vogelvlucht weergegeven wordt. Ik had meer verwacht van dit geschenkboek.

Meer recensies van Gerda Brodelet