Tranentrekker

10 mei 2022
Lochem, 1944. De Tweede Wereldoorlog is in volle gang. De 18-jarige Victoria van Coevorden wordt door haar ouders vanwege grote financiële problemen aangespoord om te trouwen met haar steenrijke jeugdvriend Robert. Dan stort er een Engels gevechtsvliegtuig neer achter Victoria’s familielandhuis. De piloot overleeft de crash en Victoria biedt aan hem te helpen. In de gevaarlijke weken die volgen moet ze hem verborgen houden voor Robert en haar familie. Maar Robert houdt iets voor haar achter, en zodra Victoria dat ontdekt, smeedt ze een plan waarvan ze de tragische gevolgen nog niet kan overzien.
Vijfenzeventig jaar later krijgt Victoria een advertentie onder ogen, en wordt ze alsnog door haar verleden ingehaald. Ze besluit haar stilzwijgen te verbreken…

~~~~~~

Deze roman begint meteen mysterieus en je wilt meteen verderlezen. Het wordt verteld in twee tijdzones en door twee personen, Victoria en Iris. En toch gaat het vooral over Victoria, en die stukken grepen mij echt, ik heb met veel emoties en tranen gelezen! Alles wordt tot in de puntjes beschreven hoe haar leven was, hoe ze in de hel belandde en uiteindelijk er levend vanaf komt. Wat een dappere vrouw was ze! Ze heeft mensen verloren, zo ook haar grote liefde die neer werd geschoten, martelingen doorstaan en nog veel meer. En toch komt ze voor haarzelf op in een zware tijd wat gevaarlijke gevolgen zou hebben.

Iris is journaliste en schrijft over de verhalen van Victoria, maar het gaat niet zoals gepland... alles valt tegen en ze wordt bedreigd, er wordt ingebroken... en dat allemaal door één persoon die familie blijkt te zijn van Victoria's ex-verloofde Robert.

Dit boek is echt een tranentrekker, alsof je alles zelf meemaakt. Een roman met wat thriller, spanning, mysterie en een stukje geschiedenis! De oorlog was echt geen pretje en mensen hebben dit ook echt meegemaakt wat erg heftig is!

Meer recensies van