Top verhaal!

04 mei 2022
Alice in Zombieland

Een grimmige, horrorversie van "Alice in Wonderland". Je moet er wel van houden maar dit boek leest fijn weg moet ik zeggen. De schrijfster heeft oog voor detail, weet alles goed uitgebreid te vertellen en je zit vanaf het eerste moment helemaal in het verhaal gezogen!

Alice in Zombieland gaat over Alice Rose Bell, een 16-jarig meisje. Door haar vaders drankprobleem neemt ze hem niet serieus en verklaard ze hem vaak voor gek, maar niks is minder waar. Mensetende monsters die 's nachts verschijnen... Alice en haar zusje mogen van hem nooit na zonsondergang naar buiten, ze moeten binnen blijven. Alice gaat er vol tegenin op haar verjaardag en uiteindelijk geeft haar vader toestemming. Ze gaan naar een uitvoering van Emma, Alice's zusjes. Uiteindelijk blijkt alles te kloppen over de mensetende monsters.... die avond komt ze oog in oog met de monsters en verliest ze haar zusje en ouders op die avond. Ze staat er alleen voor. Alice verhuisd naar haar grootouders, moet ze haar leven weer hervatten en gaat ze naar school waar een ene Cole Holland ook op zit, en er is iets vreemds aan hem. Samen met zijn vrienden vormt hij een groep die tegen deze verschrikkele monsters vecht.

Dit boek leest lekker weg, je moet van deze verhalen houden. Dit was voor mij de eerste keer dat ik zo'n boek heb gelezen en ik genoot ervan! De schrijfster heeft gevoel voor detail en herhaalt geen dingen, geen moeilijke taal en je wilt echt doorlezen! Het boek zit vol spanning, humor, vriendschap en liefde. Een echte aanrader dus! Al was het wel wennen om dit te lezen over zombies, ze worden hier totaal anders omschreven dan normaal.

Maaaaar, ik raad dit boek wel aan. Als je deze uit hebt wil je natuurlijk weten wat er verder gebeurd, en daar heb je de andere delen voor! Er zij in totaal 4 boeken van deze serie, The White Rabbit Chronicles. Dus uitgelezen ben je nog niet!

Meer recensies van