Verrassend boek

Hanneke 08 mei 2020
Een thriller die zich afspeelt in één van mijn favoriete landen op deze aardbol: Schotland... Dat kan alleen maar goed zijn.

Het is een debuut van een schrijfster, dus altijd even afwachten, maar het duurde niet lang voordat ik heel erg in het verhaal getrokken was.
Wat heel bijzonder is, is dat je vanaf bladzijde één al weet dat er iemand dood is, maar dat het tot halverwege het boek is dat je het geslacht van de overledene weet (waardoor de helft van de groep nog steeds in aanmerking komt om lijk te worden). Het verhaal switcht telkens heen en weer tussen heden en (recente) verleden.

Het is een vlot geschreven, erg goed te lezen boek dat ik met moeite weg kon leggen. Je blijft nieuwsgierig naar de dynamiek in de groep, naar wie de overledene is, naar wie de dader zou zijn (want zo ongeveer iedereen in de groep heeft wel redenen om één of meerdere groepsgenoten wat aan te doen) en wat dan het uiteindelijke motief zou zijn. Veel daders en motieven in mijn hoofd gehad, maar toch nog behoorlijk verrast door het einde.

Ik kijk uit naar een volgende thriller van Lucy Foley

Meer recensies van Hanneke