Oude overlevingspatronen wissen en het pijnlichaam loslaten

Hannie 07 juni 2023
Auteur Luiz Angel Diaz verloor zijn vrouw op jonge leeftijd. Het rouwproces waarin hij terechtkwam, leverde hem ook een nieuw inzicht op. Hij heelde zichzelf met Cellular Memory Release. Hij kwam erachter, mede door inzichten van Bruce Lipton (De biologie van de overtuiging) en Eckhart Tolle (De kracht van het nu), dat traumatische gebeurtenissen ook opgeslagen worden in zenuwen, organen, spieren en de huid. We spreken dan van celgeheugen.

In dit boek legt de auteur eerst uit wat het celgeheugen precies is, hoe zijn zoektocht ernaar verliep en wat er mogelijk is als je met het pijnlichaam aan het werk gaat. Het pijnlichaam, zoals Eckhart Tolle dat eerder beschreef, ontstaat door gestagneerde energie die door onverwerkte trauma’s wordt gegenereerd. Er is geen doorstroming meer en heftige reacties op ogenschijnlijk lichte gebeurtenissen, zijn het gevolg. Dat belemmert ons in vrijheid te leven, de pijn bepaalt ons bestaan.

Na deze uitleg over het celgeheugen, het ontstaan ervan en de impact op ons leven beschrijft de auteur de aanpak om oude trauma’s los te laten en zo heling te ondervinden. Met een groot aantal praktische oefeningen en voorbeelden uit de praktijk staaft hij zijn verhaal en laat hij zien hoe door met het pijnlichaam aan het werk te gaan er transformatie mogelijk is naar het lichtlichaam. Want dan is er weer vreugde en vrede mogelijk.

Het celgeheugen is een duidelijk beschreven proces, dat de eerder genoemde boeken van Lipton en Tolle verduidelijkt en uitbreidt doordat hij er een toepasbare therapie bij ontwikkeld heeft. Met een duidelijke onderbouwing van de theorie en de nodige aanvullende oefeningen en voorbeelden is het mogelijk zelf aan de slag te gaan met het pijnlichaam, om op deze manier heling van oude trauma’s en vastgezette (negatieve) overtuigingen los te weken. De tekst is op een toegankelijke manier geschreven. Alles wordt heel duidelijk uitgelegd.

Het celgeheugen is een waardevol boek. Door de hierin beschreven therapie toe te passen kan iedereen zich bevrijden van oude pijn en zo een gelukkiger leven gaan leiden. Het is ook een fijn boek voor therapeuten en hulpverleners om op een andere manier naar trauma’s te kijken en via het celgeheugen in het lichaam heling te bewerkstelligen. Een echte aanrader!

Meer recensies lezen? Neem een kijke op indeboekenkast.com.

Meer recensies van Hannie