overwegen en nog eens overwegen

hansverwichte 27 januari 2024
Misschien is de absolute bewondering voor Marias na het lezen van, voor mij zijn eerste boek dat ik las, “Zo begint het slechte” iets verminderd.
Maar toch, ook hier prachtige zinnen. Marias weet als geen ander te vertolken wat in een menselijke geest allemaal rondspookt. Hypotheses, antwoorden op die hypotheses tot in het oneindige.
In dit verhaal gaat het, initieel, om een man die zijn beste vriend laat vermoorden om de weduwe in te palmen. Maar dan komen allerlei nevengebeurtenissen, waar of niet waar om de hoek kijken. Op het einde mag de lezer geloven wat hij wil, maar onzekerheid blijft.
Ikzelf ben weduwnaar met een fantastische nieuwe partner. Maar stel dat mijn vrouw, waar ik doodgelukkig mee was, voor de deur staat. Onoplosbaar.
Gelukkig zal dit nooit gebeuren, maar wat indien ik in een hiernamaals zou geloven?

Meer recensies van hansverwichte