Recensie De bijzondere kinderen van mevrouw Peregrine

YMP Fiolet 24 juni 2012
De vormgeving van het boek vind ik prachtig! Het meisje op de kaft lokt al uit dat je het boek niet kan laten liggen "lees mij, lees mij!" Nou, dat heb ik dus ook gedaan en heb het net uit. Prachtig!! Je kunt het niet helemaal vergelijken met de film van "The Chronicles of Narnia" of "Narwick", maar in die trant is het boek geschreven. Orgineel, fantastierijk, vlot en goed te volgen verhaallijn.
Toen Jake bij "de Bijzondere kinderen" aan tafel mocht zitten, leek het wel of ik daar ook eventjes zat. "Ik heb genoten"!
Het is ook spannend, ontroerend en grappig. Ik snap nu wel waarom dit hoog in de top 10 lijst staat bij de Dizzie-leden!!
Ik laat hem nu lezen door mijn zoon van 12 jaar oud, ik ben benieuwd wat hij ervan vindt!
Ik heb gelezen op Dizzie dat er ook een film van is, ik ben benieuwd!
Ik raad iedereen aan die van sprookjes / fantasie houdt, al is het maar de kaft en de foto's in het boek, te gaan lezen. Grinnik! Veel plezier, Phuong.

Meer recensies van YMP Fiolet