Een nieuwe fantasywereld komt tot leven en vraagt om meer

Heleen van der Velde 05 februari 2024
Eerste deel van een nieuwe serie. Boek start boeiend en origineel. Het doet me denken aan Doornroosje, alleen gaat het hier over drie jonge mensen die twintig jaar later hun magie en geheugen terugkrijgen en proberen het land te redden van de overheerser die twintig jaar geleden iedereen vermoord heeft. Mbt genre: er speelt veel fantasy een rol in dit boek, verschillende soorten magie, symbolen/sieraden waar magie in zit, jacht op magiers en draken. Taalgebruik is prima, goed leesbaar. Het is wel zo dat er ook veel gedacht en geobserveerd wordt als je vanuit een perspectief leest. Daarmee word je goed deelgenoot van de binnenwereld van de personages maar ook van dat wat er bij anderen te zien is. Er zijn ook actiescenes die vloeiend en beeldend zijn om te lezen. Er zijn veel personages en uiteindelijk daarin ook meer lijnen van personages die op het einde ergens tegelijk terecht komen. Er zit voldoende afwisseling in het verhaal, er zijn veel gebeurtenissen wat maakt dat het lekker blijft lezen en niet saai wordt. Boeiend genoeg ook om het volgende deel te willen lezen met personages die je alle goed toewenst.

Meer recensies van Heleen van der Velde