Een verhaal over de familie van de bibliotheek in Parijs (Tweede Wereldoorlog verhaal).

henrike2001 30 januari 2021
De bibliotheek van Parijs van Janet Skeslien Charles vertelt een prachtig, waargebeurd verhaal dat zich afspeelt in oorlogstijd.
Het verhaal van Odile en Lily spreekt ieder mens aan. Verraad, vertrouwen, liefde en broederschap spelen allemaal een rol in het boek. Deze geschiedenis over de oorlog is uniek omdat het over een bibliotheek gaat die stand hield in deze oorlog, die verzet op eigen manier voerden.
Bibliotheek van Parijs is een mooi verhaal, al is het wel langdradig. Het duurt lang voordat er echt iets gebeurt en de plot komt. Ook zijn de twee verhaallijnen soms verwarrend en de verhaallijn van Lily is voor mijn gevoel overbodig.
Wanneer je dit boek leest, zal je met Odile meeleven en haar verhaal af willen lezen. Ik raad het boek ook zeker aan! De mensen uit de bibliotheek vormen een familie en op dat moment zal jij ook een deel van die familie zijn.

Met dank aan LS-Amsterdam en Uitgeverij Luitingh-Sijthoff voor het geven van een vooruitexemplaar.

Meer recensies van henrike2001