Een boek om weer te gaan vertrouwen.

henrike2001 05 oktober 2020
Trouw aan een belofte van Thea Zoeteman vertelt het verhaal van Nicolet en haar man Maarten met Renske en Leon als bijpersonen. Het verhaal van Nicolet en Maarten is erg interessant om te volgen. Zoeteman beschrijft het zo nauwkeurig dat je je heel goed in kan leven in Nicolet. Wat mij vooral aansprak tijdens het lezen is dat Nicolet zich toch aan het geloof kan binden en vertrouwen op God dat Hij haar wil helpen met haar huwelijksproblemen. Het boek is erg emotioneel geschreven en kan troost bieden voor mensen die ook huwelijksproblemen hebben. De titel sprak mij ook aan met de voorkant erbij. Trouw aan een belofte, hiermee bedoeld de huwelijksbelofte. Hoeveel moeite Nicolet ook had in haar huwelijk, toch wilde ze bij Maarten blijven omdat ze een belofte had gedaan voor het aangezicht van God. Dit is voor ons allemaal ook een inspiratie om trouw te zijn aan onze belofte, alle beloften. Ook de bloemen op de voorkant herinneren ons aan de aanwezigheid van God in de natuur en ons leven, zo treffend om die te zien op de omslag van een boek met een diepere laag. Ik zou het zeker aanraden aan mijn vrienden of familie die het moeilijk vinden om God te vertrouwen.

Meer recensies van henrike2001