Een boek om te onthouden

henrike2001 03 juli 2020
Dit boek, Eindelijk vrij, vertelt het schokkende verhaal van Asia Bibi. Ze zat negen jaar vast om haar geloof, om een valse beschuldiging. Mensen streden voor haar vrijlating, mensen over de hele wereld en na jarenlang marteling is Asia Bibi eindelijk vrij.
Wanneer je begonnen bent met lezen van dit boek, is het moeilijk om het boek weg te leggen. Doordat het verteld is vanuit het perspectief van Asia Bibi kan je meeleven met Asia Bibi en andere mensen die hetzelfde meemaken. Dit boek grijpt je aan omdat het vertelt over de haat die er kan zijn tegen mensen zoals Asia Bibi, omdat ze christen is.
Door dit verhaal krijgen wij inzicht wat er gebeurt in landen zoals Pakistan met christenen die voor hun geloof uit komen. Hierdoor krijgen we een beeld van de verschrikkelijke dingen die gebeuren in de wereld maar ook een beeld van de mensen die voor elkaar strijden en de hoop niet opgeven. Asia kreeg een nieuw begin met behulp van mensen over de hele wereld en dat is een hoopvol verhaal om te lezen en te onthouden!
Dit boek weergeeft de hulp en de kracht van God die Hij Asia Bibi gaf tijdens haar tijd in de gevangenis en nu nog steeds. Die kracht wil Hij iedereen geven en door dit boek worden wij daar ook weer bij stil gezet.
Henrike Dorst, 3 juli 2020

Meer recensies van henrike2001