Een ruwe diamant

HildeBracke 29 april 2020
Ik had het ongekende geluk dat ik dit boek cadeau kreeg van Hebban! Dit is een van de mooiste geschenken die ik ooit kreeg.
Want het is lang geleden dat een boek mij zo compleet heeft ondergedompeld in een totaal andere wereld, de wereld van Kya. Van in het begin tot op het einde is zij genoodzaakt zich zo goed als helemaal alleen een weg te zoeken door het leven. Af en toe zijn er wel enkele lichtpuntjes in haar leven maar de eenzaamheid ligt voortdurend op de loer. De ene teleurstelling volgt op de andere maar gelukkig is er één ding dat nooit verandert en haar nooit in de steek laat : haar grote liefde voor de natuur. Als ze verdacht wordt van moord en gedurende het proces in de cel belandt, voel je als lezer hoe elke vezel van haar smacht en hunkert naar de natuur die haar thuis is. ‘Wie zorgt er nu voor haar meeuwen ?!’ Uiteindelijk komt er toch rust en ‘iets wat op geluk lijkt’ in haar leven. Slechts helemaal op het einde besef je pas ten volle wat een ongelooflijk straffe madam ze was. Ik zal haar niet gauw vergeten !

Meer recensies van HildeBracke