Geen streling lichter, geen kus zachter, dan die van de vinger van de scherpschutter aan de trekker.

Cussler , een veel schrijver. Vier grote avonturen reeksen staan op zijn naam. De man die weet hoe hij de lezer kan binden met een verhaal met weinig inhoud. Leest vlot en het is spannend tot het einde.

We leren ook wel iets uit zijn werk.
Puodre de succession! Het Frans voor erfenispoeder, wat een eufemisme is voor arsenicum.

Ook kent hij FN in Belgie, de wapenfabrikant in het district Luik.
We leren ook wat eigenschappen kennen van volkeren: Armeniers zijn afzetters, Georgiƫrs zijn dronkenlappen, Tartaren zijn gewelddadig, dom en vriendelijk, Duitsers zijn saai, Kozakken wreed, Russen kleingeestig.

Cussler komt ook op de lijst van de wereld Nr. 1 bestsellerauteurs. We zullen het maar geloven.

Besluit: Weer een boek in de reeks van de bloedstollende avonturen dat de lezer kan binden tot het einde.

Meer recensies van hugo van der wildt