Onverwachte extra's

Icegini 15 maart 2024
Als je uit je comfortzone leest, betekent dit voor mij dat ik misschien een boek van Heleen van Royen lees. Voor Nederlanders zegt dit misschien meer, want ik kende deze auteur niet. Vandaag legde mijn collega mij uit wat je in haar boeken kunt verwachten.

Het verhaal speelt zich af in een wereld van kunstenaars en wordt verteld door artiestenmanager Claire Jansen. Ze zou alles doen voor haar artiesten en ze zijn als een familie voor haar. Op een dag wordt een van haar jonge artiesten het doelwit van sapkoningin Angel. Angel heeft een website waarop ze sappige details over beroemde mensen onthult, gebaseerd op informatie die ze van mensen ontvangt. Eerst is haar artiest blij omdat er over haar gesproken wordt, overal op sociale websites... maar Angel speelt niet aardig. Om hen tegen Angel te beschermen, bedenkt Claire een plan. Maar Angel richt zich op steeds meer mensen en het nieuws dat ze verspreidt (waar of vals maakt niet uit) wordt steeds erger. Claire weet niet zeker of ze de juiste stap heeft gezet.
Wat de schrijver in het verhaal heeft toegevoegd en blijkbaar te verwachten is, zijn zeer beschrijvende, seksuele delen tussen Claire en haar minnaar. Het was een deel dat ik totaal niet had verwacht.
Afgezien daarvan en het feit dat ik de hele omgeving van sappige roddels om geld aan te verdienen een beetje zwak en oninteressant vind, geef ik toe dat het verhaal oke tot goed was.

Meer recensies van Icegini