Verassend

Ilsevdp 23 juli 2020
Voor de Indie Leesclub heb ik het boek Kamp Alpha gelezen. Dit boek stond al op mijn te lezen lijst.

Ik had verwacht dat het boek voornamelijk over een virus zou gaan. In de eerste hoofdstukken denk je al snel "oh een boek over Corona", de overeenkomsten zijn treffend. Opmerkelijk is het dat het boek in 2017-2019 is geschreven.

Als je de eerste hoofdstukken hebt gehad kom je in het daadwerkelijke verhaal. Het boek gaat voornamelijk over Arjen een jonge man met een hond en Li een vrijwillige zwerfster met haar fret.

In Nederland is een ziekte uitgebroken die zich verspreid via (huis)dieren. Alle dieren worden ingenomen en afgemaakt. Als er razzia's worden gehouden besluiten Arjen en Li, onafhankelijk van elkaar, zich bij het verzet aan te sluiten. Maar wat de intenties van het verzet zijn of van de verschillende personen binnen het verzet dat moet je zelf lezen.

Ik vond het zelf een leuk boek om te lezen. Soms is het een beetje kort door de bocht maar je blijft nieuwsgierig naar wat er nu precies aan de hand is met het verzet.
Het verhaal was in ieder geval niet wat ik ervan verwacht had.
Als je een boek wilt lezen dat als hoofdthema virus heeft, kom je bedrogen uit. Dit boek is meer een " We against the world" verhaal met als vijand een virus en mensen die machtsmisbruik maken.
Er komt nog een deel 2 en deze ga ik zeker ook lezen.

Meer recensies van Ilsevdp