Kil en zonder emoties

Ine_Snyers 25 oktober 2016
Het boek vertelt het verhaal van een teruggetrokken man die eindelijk liefde vind in zijn leven, helaas houdt het al snel op wanneer zijn dochtertje het leven laat. Door de omstandigheden loopt ook zijn relatie op de klippen. Uiteindelijk na een periode van rouw is er plaats voor een nieuwe relatie, nieuw geluk. Maar is alles wel zoals het lijk mt met zijn nieuwe gezinnetje.

Ik verwachtte een aangrijpend verhaal te lezen, helaas werden deze verwachtingen niet ingelost. Het verhaal op zich is erg tragisch maar de manier waarop het geschreven is kolt erg kil over. Het boek is opgedeeld in verschillende hoofdstukken met een eigen titel, op zich erg praktisch ware het niet dat er in het begin bvan het boek een inhoudstabel is opgenomen. Daardoor wordt de indruk gewekt dat je een school-of studieboek openslaat.

Het verhaal roept verschillende emoties op maar worden nooit uitgediept zodat het moeilijker wordt als lezer om mee te voelen. Er is dis veel potentieel, maar helaas zijn er veel mogelijkheden om het boek aangrijpend te maken onbenut gelaten.

Meer recensies van Ine_Snyers