Januskop

Gelezen 5 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 3 Favoriet 0 Recensies 2
Young adult Artikelen 4   Topics 0

WAARSCHUWING: Januskop heeft geen achterkant!

Janus, de hoofdpersoon in Januskop, kijkt op twee manieren naar het leven: dromerig en vol bluf. Hij heeft allebei ook wel nodig, want de werkelijkheid? Die is niks.

Janus heeft daardoor ook twee verhalen over wat hij meemaakt. Hij vertelt open en eerlijk wat er met hem gebeurt, het vertrek van zijn vader, zijn mislukking op het gym, zijn activiteit - of eigenlijk z'n gebrek aan activiteit - en zijn vriendschappen binnen het vmbo, de nieuwe vriend van z'n moeder, zijn eigen ervaringen met vrouwen. En wie is die stille beller?

Als een echte Januskop heeft Janus twee gezichten, kijkt hij twee kanten op - en heeft hij geen achterkant. Net als dit boek.

Kies zelf met welke Janus jij begint!

Young Adult
Fictie 15+
Zilverbron
12 november 2014
08 november 2014

Anneke van Ieperen Hebban Team

Een realistisch kijkje in het leven van een vmbo-puber

door: Anneke van Ieperen 4 reacties 1 like

Januskop: tenenkrommend aan de ene kant en ontroerend aan de andere, maar beide even geloofwaardig.

In de Romeinse mythologie was Janus de god van het begin en het einde en werd hij vaak afgebeeld met twee gezichten. In onze taal wordt de term Januskop vooral in beeldspraak gebruikt om aan te geven...

Reacties op: Januskop