Memoires

ineke69 08 januari 2023
Lezer maakt kennis met Baronov, een acteur, die zijn memoires verteld. In de nagelaten bibliotheek van zijn vader en grootvader vertelt hij over zijn jeugdliefde, over de Bolsjewieken, macht, status en aanzien. Over Gorbatsjov en het uiteenvallen van de Sovjetunie. Zijn opvolger Jeltsin die een drinkebroer is. En dan met de baas van de ORT op zoek gaat naar een nieuwe leider die dit alles kan herstellen. Poetin echter blijkt een staalharde man te zijn die zich niet laat dicteren. Echter door zijn achtergrond (contraspionage) een wantrouwig man. Sabotage, nooit toegeven, onnavolgbaar zijn en controle houden is zijn handelswijze. Een verkeerde keus. Poetin wil de status van de grote leider Stalin, maar krijgt niet het aanzien in het buitenland. Zet middelen in zoals het manipuleren van de olympische spelen en de verkiezingen in Oekraine. Baronov, ooit de Kremlinfluisteraar en Raspoetin van Poetin wordt moe en neemt ontslag en wordt weer acteur. Het rijk van de tsaar werd uit oorlog geboren en zal aan het eind in oorlog terugkeren. Dat wist Baronov vanaf het begin en toch koos ik ervoor, gewoon uit nieuwsgierigheid. Mijn prijs - ongewenste burger in Amerika en Europa. Hij vindt zijn jeugdliefde weer terug die hem voorhoud zichzelf te zijn en op te houden met het najagen van macht en zijn geluk vindt in een 5 jarig kind.

Meer recensies van ineke69