Wederom een prachtig verhaal!

Inge Hogevonder 13 april 2020
Zomer in de kleine bakkerij is deel 2 van het avontuur van Polly. In De kleine bakkerij aan het strand heeft Polly een nieuwe leven opgebouwd op Mount Polbearne. Ze is gelukkig in de kleine bakkerij aan het strand waar ze eindelijk haar draai heeft gevonden, gelukkig is met Huckle en haar papegaaiduiker Neil. Maar dan wordt haar wereld op haar kop gezet als mevrouw Manse overlijdt. Zij is de eigenaar van de bakkerij waar Polly werkt. Haar zus erft de bakkerij en laat haar zoon Malcolm de zaak overnemen. Helaas blijkt hij een enorme hork te zijn. Polly dreigt alles kwijt te raken, haar werk, Huckle en Neil. Komt het allemaal nog weer goed?

Mijn eerste kennismaking met Jenny Colgan was met de Café, zon en zee serie. Daar heb ik van genoten. En na het lezen van de kleine bakkerij aan het strand kon ik niet wachten op zomer in de kleine bakkerij. Ik was vooral benieuwd hoe de relatie met Huckle verder zou gaan en natuurlijk hoe het met Neil was, want Neil is toch wel mijn favoriete personage in deze serie. Vanaf de eerste bladzijde had de schrijfstijl van Jenny mij weer in haar greep. Het verhaal leest gemakkelijk zoals een echte feelgood betaamt. Sterk aan de boeken van Jenny vind ik dat alles toch net anders loopt dan verwacht, en door verschillende problemen met elkaar te verbinden en door elkaar te laten lopen moet je gewoon verder lezen. Ik had het boek dan ook binnen twee dagen uit. Ze stelt familierelaties, vriendschap en de liefde centraal zonder het een zoetsappig verhaal te laten worden. Alles lijkt mis te gaan maar toch weet Polly uit het dal te kruipen en zitten er diverse onverwachte wendingen in het verhaal die ik niet zag aankomen. Jammer vond ik wel dat Neil er weinig in voor kwam maar dat wordt vast in het volgende boek goed gemaakt. Het verhaal heeft weer een mooi einde dat triggert naar het volgende deel. Gelukkig komt Winter in de kleine bakkerij dan ook al in september uit en hoef ik niet lang te wachten totdat ik weer weg kan dromen naar Mount Polbearne waar Polly weer nieuwe avonturen zal gaan beleven. Dit deel krijgt van mij 5 sterren, want ik heb genoten. De boeken zijn prachtig en ik zal dan ook de hele serie zeker vaker lezen.

Meer recensies van Inge Hogevonder