Betoverende wereld

Vol spanning zat ik te wachten totdat de IJzige verloofde Christelle Dabos op de deurmat zou vallen. Het stond erg hoog op mijn wishlist. Ik had al verschillende foto’s en zeer positieve reacties voorbij zien komen op sociale media en was dan ook erg nieuwsgierig naar het boek. Zou het mijn hoge verwachtingen waar kunnen maken?

De cover is echt prachtig en nodigt echt uit tot lezen, de hardcover is voor mij echt een pluspunt. Ik zou dit boek dan ook zeker in de boekhandel opgepakt hebben.

Het verhaal begint bij Ophelia, je krijgt een beeld hoe zij leeft en hoe de wereld waar ze woont in elkaar steekt. Zo ontwikkelt het verhaal zich en krijg je steeds meer te weten. Wel komt het boek daardoor wat traag op gang. Er is zoveel te vertellen en beeldvorming te geven. Ik begon pas in het verhaal te komen en mee te leven met Ophelia op het moment dat ze wordt voorgesteld aan Thorn en op de Pool terecht komt. Vanaf haar aankomst op de Pool begint het spannend te worden, je wordt meegezogen in de nieuwe wereld en wat er allemaal mogelijk is. De mysterieuze die Christelle Dabos weet te creëren is dan ook direct het meest bijzondere aan het boek. Er zitten zoveel bijzondere en originele elementen in het boek dat ik me soms echt heb afgevraagd hoe ze het allemaal heeft verzonnen. Heel knap gedaan! Ook Ophelia en Thorn maken een duidelijke ontwikkeling door in het boek, ze stellen zich beiden meer open voor elkaar en de wereld.

Toch heeft het boek mij niet compleet in zijn greep weten te krijgen. Er gebeurd veel en toch had ik het idee dat het verhaal een beetje bleef kabbelen. Ik heb geen moment gehad dat ik dacht nu moet ik echt doorlezen naar het volgende hoofdstuk. Ook het einde heeft mij niet weten te verassen. Het boek voelt voor mij als een introductie op wat er nog gaat komen. Maar doordat het mij niet heeft weten te pakken weet ik niet of ik verder ga lezen als het tweede deel verschijnt. Ik geef het boek dan ook 3 sterren.

Meer recensies van Inge Hogevonder