Ingesneeuwd in een luxe chalet, welke collega heeft een dubbele agenda?!

Inge van de Vegte 19 januari 2021
Een voor een was voor mij de eerste kennismaking met Ruth Ware, al heb ik haar andere boeken al wel regelmatig voorbij zien komen en heb ik er zelfs een paar van in m'n bezit (via Bookchoice).
De schrijfstijl van Ware is mij goed bevallen; het boek leest makkelijk, mede door de veelal korte hoofdstukken, en het taalgebruik is normaal (geen moeilijke woorden, geen lange zinnen).

Het verhaal speelt zich af in een luxe chalet in de bergen, waar een groep collega's samenkomt om een belangrijke zakelijke beslissing te nemen. Door hevige sneeuwval raken ze van de buitenwereld afgesloten. Dat had geen probleem hoeven zijn, tot blijkt dat een collega een dubbele agenda heeft. Maar wie?

Tot het eind toe bleef het voor mij spannend, in tegenstelling tot veel anderen uit de leesclub heb ik de dader pas heel laat ontmaskerd (ik kan me voorstellen dat het boek dan een stuk minder interessant is).

Een voor een is een leuke thriller, waardoor je je soms ook nog een beetje op wintersport waant in deze gekke tijd!

Meer recensies van Inge van de Vegte