Met een korreltje zand smaakt naar meer!

Pas toen ik bij hoofdstuk 1 was en zag dat het ebook al op 8% stond had ik door dat het om een kort verhaal ging. Ik begon daardoor wel een beetje bevooroordeeld te lezen, maar achteraf gezien was het gelukkig een heel leuk kort verhaal!
Jasmijn neemt tijdens de afwezigheid van haar moeder niet alleen haar taken in de B&B over, maar ook de zorg voor haar tweelingbroer. Beiden lopen niet geheel vlekkeloos, wat zorgt voor verschillende benarde, maar ook hilarische situaties. En dan is er ook nog een wel heel leuke gast.
Naar mijn idee is er zowel aan de voorkant (het verleden), als aan de achterkant (de toekomst) ruimte voor een "vervolg" van dit verhaal. Ik miste nu bijvoorbeeld het stuk waarom Jasmijn zo negatief tegenover een nieuwe relatie staat.
Danielle van Helden heeft een prettige schrijfstijl, al vond ik het met momenten net iets teveel op spreektaal lijken.
In het dankwoord staat beschreven hoe de voorloper van dit verhaal is ontstaan; namelijk door de oproep van een schrijfwedstrijd waarbij 3 steekwoorden/thema's gebruikt moesten worden. Leuk om die achtergrondinformatie te krijgen!
Met een korreltje zand heeft me nieuwsgierig genoeg gemaakt om Danielle van Helden op mijn "te volgen-lijstje" te zetten!

Meer recensies van Inge van de Vegte