Vluchten of vechten?

IngeSylvia 21 oktober 2020
De scherven van Amy Giles vertelt het verhaal van nabestaanden van slachtoffers van een schietpartij. Het perspectief van Jess wordt afgewisseld met dat van Lucas; beiden hebben een familielid verloren en gaan verschillend om met hun verlies. Wanneer zij met elkaar gaan samenwerken ontstaat een band. Zorgt hun verdriet voor toenadering of juist verwijdering ten opzichte van elkaar?

Amy Giles beschrijft de onzekerheden van Jess en Lucas en hun manieren om met de schrijnende nieuwe realiteit om te gaan, waarbij steeds het gevaar loert erin te verdrinken. Zij steekt daarmee haar hand uit naar nabestaanden van een tragische gebeurtenis om hen te helpen met de verwerking en biedt hoop. Naar mijn smaak gaat het aan het einde wat te veel richting 'zelfhulpboek', maar voor YA-lezers is het heel geschikt. .