Badplaats schetsen ironie. Tijdloze humor uit 1892.

irma-2911 29 december 2022
Het schijnt nogal autobiografisch te zijn dit boekje van Lodewijk van Deyssel, hoewel hij dat altijd is blijven ontkennen. Ik had nog nooit eerder iets van de man gelezen terwijl zijn naam mij toch nog bekend was van de Nederlandse les op school lang geleden. De tachtigers, ja daar leerden we ook wat over. Het was allemaal ver weggezakt. Arthur Japin zorgde met het prachtige boek " Wat Stilte Wil " en een non fictie boek over Frank van der Goes dat ik nieuws gierig werd naar de werken van de tachtigers. Dit stond in de bieb, dus deze las ik. Soms even goed opletten bij de manier waarop de zinnen geformuleerd werden maar goh wat leuk is dit met een kijkje in de levens in de jaren 1880 - 1900. Boek was weggestopt in het magazijn van de bieb. Nogal jammer dat de bieb zo trendy wil zijn en daarom boeken van mindere kwaliteit voor het grijpen zet ipv boeken als déze. Het nawoord bij deze uitgave maakt het boekje interessanter

Meer recensies van irma-2911