Onbegrip voor hype

Ivon 05 augustus 2019
Ik begrijp niet zo goed waarom dit zo'n hype is. Het is erg langdradig, soft en oubollig geschreven. Ik ergerde me ook aan de inschrikkelijke en nederige hoofdpersonages Maia en Bel, en de verdere man/vrouw stereotypering in het boek, en de oppervlakkigheid/het gebrek aan diepgang. Zo is het lastig om je in te kunnen leven in de personages en ik begrijp dan ook niet dat dit boek zoveel vrouwen aanspreekt. Bij een zoveelste langdradig stuk ging ik maar hele stukken overslaan, om tot de conclusie te komen dat er nog steeds niks spannends was gebeurd. Ook daar ben ik op een gegeven moment mee gestopt en ik heb het boek dan ook niet uit gekregen. Misschien geef ik de reeks een nieuwe kans als een boek het verhaal van een wat minder soft zusje vertelt en er meer spanning bij komt kijken.

Meer recensies van Ivon