Spannende actie-thriller

Jajansen 18 december 2021
Dodelijke dreiging is alweer het 18e deel in de Mitch Rapp-serie.
Mitch Rapp neemt het in dit deel op tegen een terrorist, die van plan is een groot deel van de wereldbevolking te vernietigen door het loslaten van een dodelijke virus. Op zoek naar deze IS-leider moet Mitch integreren in een Mexicaans drugskartel. Opgejaagd door deze terrorist, die een appeltje te schillen heeft met Mitch en in de steek gelaten door de overheid, staat Mitch er alleen voor en moet hij vechten voor zijn leven.
Een echte actie-thriller, vol vaart, en filmisch beschreven.
Een actieheld, waarbij het soms wat ongeloofwaardig is, dat hij het kan overleven. Maar ook een thriller die een kijkje geeft in de politiek en de spelletjes die er worden gespeeld.
Voor mij was dit mijn eerste kennismaking met Mitch Rapp en ondanks dat er al meerdere delen zijn geschreven is dit boek prima als standalone te lezen. Maakt wel nieuwsgierig naar eerdere delen en de achtergrond van Mitch.
Voor liefhebbers die houden van boeken van bijvoorbeeld Chris Ryan en Andy McNab, zeker een aanrader.

Meer recensies van Jajansen