Spannend en actueel!

Jajansen 10 juni 2021
Hoe mooi als de titel als een rode draad door het hele boek verweven wordt.
Wiskundelerares Emmy woont samen met Grace en haar dochter Florence in één huis. Emmy heeft twee passies. De dans en met name de Tango en algoritmes. Dit laatste, om onder een pseudoniem blogs te schrijven, waarbij zij grote bedrijven aan de kaak stelt, die door gebruik van algoritmes, het niet zo nauw lijken te nemen met de privacy van de gebruikers. Dit is niet altijd zonder gevaar en maakt dat Emmy een teruggetrokken bestaan leeft. Emmy heeft Grace onder haar hoede genomen, toen zij als tiener zwanger raakte van Florence, intussen een tiener en hun levens zijn dan ook nauw verbonden. Het leven van drie vrouwen is nauw verbonden, maar zij hebben allemaal hun geheimen. Dan komt Grace niet terug van een weekendje weg en dat is het begin van een opeenvolging van spannende gebeurtenissen en onverwachte wendingen, waarbij de geheimen stapje voor stapje worden onthuld.
De verhaallijn wordt geschreven vanuit de verschillende personages, met onverwachte wendingen, wat maakt dat je als lezer door wil lezen. Dit alles in een prettige en beeldende schrijfstijl, met goed uitgewerkte personages en een einde wat ik niet zag aankomen.
Net als het Carpa-complot komt ook in dit boek een actueel thema aan de orde, wat het boek wat extra’s geeft. Uit alles blijkt dat Heleen veel onderzoek heeft gedaan naar in dit geval de tango en het gevaar van de sociaal media. Mede hierdoor een aanrader.

Meer recensies van Jajansen