Goed thema, weinig spanning

Jajansen 14 februari 2020
Via Snapchat ontvangen alle vrienden en bekenden van tienermeisje Stella enkele filmpjes waarop zij op afschuwelijke wijze wordt aangevallen en doodsbang om vergeving smeekt. Als haar lichaam enkele dagen later gevonden is vinden is dit gemerkt met een “2””.
Enkele dagen worden er weer filmpjes verstuurd, ditmaal met een doodsbange jongen in de hoofdrol
Het team waar politiecommissaris Huldar deel van uitmaakt wordt belast met het onderzoek. Omdat het kinderen betreft wordt ook psychologe Freya ingeschakeld.
Freya, als kind slachtoffer van pesterijen, vermoedt al snel dat daar het verband ligt en verwacht achter de dader te komen als zij kunnen ontdekken wie slachtoffer 1 is geweest.
Rip is het derde deel van deze IJslandse schrijfster, rondom het duo Huldar en Freya, die een haat liefdesverhouding met elkaar hebben.
Het boek heeft een prettige en rustige schrijfstijl en wordt afwisselend vanuit de verschillende hoofdpersonen geschreven. Op zich ook afzonderlijk als deel te lezen, gebeurtenissen vanuit het verleden worden voldoende toegelicht. Het boek mist echter de nodige spanning.
Wel knap hoe de auteur, een onderwerp als pesten en wat dat doet met kinderen en volwassenen, in een thriller heeft verwerkt
RIP is tot nu toe het minste deel van de serie, het boek is wat traag en vlak. De hoofdpersonen en met name Huldar missen het elan van de vorige delen. Er mag wel wat meer pit en vaart in.
Ondanks dat wil ik mij nog wel wagen aan het vierde deel mits……

Meer recensies van Jajansen