Op jacht!

Jajansen 12 januari 2021
Scot Harvath, voormalig lid van het Navy – SEAL-team en nu werkzaam als spion bij de Amerikaanse Inlichtingendienst is, na de moord op zijn vrouw en kind volledig aan lagerwal geraakt.
Als er echter een van de grootste beloningen ooit op zijn hoofd wordt gezet, raapt hij zijn leven bij elkaar en doet er alles aan om te overleven. Gesteund door zijn werkgever, de Carlton groep en gesteund door Solvi Kolstad, werkzaam bij de Noorse inlichtingendienst gaat hij achter de opdrachtgever aan en slaat keihard terug.
Schemering is alweer het 20ste deel over Scot Harvath en voor mij de eerste kennismaking met deze “held”. Hoewel er wel wordt verwezen, naar eerdere delen is het boek zeker afzonderlijk te lezen.
Dit mede door de uitgebreide beschrijvingen en de vele details. Dit is gelijktijdig ook de zwakte van het boek, want het haalt, zeker in het begin de vaart uit het verhaal. Vanaf het moment dat de “daadwerkelijke” jacht wordt gestart, is het weer een verhaal vol actie, zoals je zou mogen verwachten van een dergelijk boek. Vervolgens zakt het aan het einde weer in en heb ik het gevoel alsof er snel een punt aan het verhaal werd gedraaid. Dit maakt het boek in mijn optiek wat onevenwichtig.
Als je geïnteresseerd bent in boeken over inlichtingen- en veiligheidsdiensten en daar graag wat meer over wilt weten, in combinatie met actie, is dit zeker wel een aantrekkelijk boek.

Meer recensies van Jajansen