Wie kan je vertrouwen!

Jajansen 21 februari 2020
Marcia voelt zich al jaren gevangen in haar huwelijk met Norbert. Op het moment dat zij overweegt te gaan scheiden wordt zij op onaangename wijze bedreigd en gechanteerd. Het blijkt dat Norbert heeft gefraudeerd en hierbij in aanraking is gekomen met nietsontziende criminelen. Het leven raakt in een stroomversnelling en Marcia weet niet meer wie zij nog kan vertrouwen.
Het boek is geschreven in de ik-vorm, vanuit de hoofdpersoon Marcia met veel spreektaal. Het is een opeenvolging van gebeurtenissen die vaak gedetailleerd worden beschreven met als bijkomend nadeel dat er hier en daar wat foutjes in zijn geslopen.
Marcia wordt neergezet als een onafhankelijke sterke vrouw, die haar eigen keuzes durft te maken. Qua houding en gedrag komt zij echter naïef over, egocentrisch en geneigd de verantwoordelijkheid bij een ander te leggen.
Mede hierdoor wordt het boek voorspelbaar en mist het de geloofwaardigheid.
Ondanks dat, maar mede door de prettige schrijfstijl en de toch aanwezige spanning wist het boek voldoende te boeien om uit te lezen.
Als eerste kennismaking met deze schrijfster heeft het boek mij echter niet kunnen overtuigen om meer van Marijke te lezen.

Meer recensies van Jajansen