Jane en Marnie, zijn al sinds de middelbare school hartsvriendinnen, ondanks dat zij in alles elkaars tegenpolen zijn. Jane, klein, donker en introvert, Marnie, blond en extravert. Ze gaan studeren, samenwonen en trouwen allebei, maar de vriendschap lijkt onafscheidelijk. Jane heeft echter niet veel op met Charles, de man van Marnie, een grove, luidruchtige en arrogante man, die zijn handen niet thuis kan houden, aldus Jane.
Marnie lijkt alles te hebben wat Jane niet heeft, zelfvertrouwen, een leuke carrière, een mooi huis en jaloezie steekt dan ook de kop op.
Aan de hand van zeven leugens, van een leugentje om bestwil tot heel groot, vertelt Jane haar verhaal, waarbij zij zich rechtstreeks lijkt te richten tot de lezer. Tussen de leugens door beschrijft zij, in details, haar leven, de relatie met haar moeder, zus haar inmiddels overleden echtgenoot en haar gevoelens en haar vriendschap met Marnie.
Het is een boek over vriendschap, liefde, jaloezie en rouw. Dit alles in een vlot en boeiende schrijfstijl, waarbij je la lezer elke keer weer wordt verrast. Een boek voor liefhebbers van psychologische thrillers.
Toch blijf je als lezer achter met de vraag: Is dit nu de waarheid of……..?

Reacties op: Waar of niet waar......

Zeven leugens - Elizabeth Kay