Christmas in hell

01 augustus 2019
Martine Pauwels begon pas echt meer bekendheid te krijgen toen ze onder de naam M.G Crow ging schrijven, en dan voornamelijk toen ze een fanfictie schreef van de wereld die Owan Drake met De Zaden der Hoop en inmiddels ook de Centurion, heeft gecreeerd. Drake vond deze fanfictie zo goed dat hij heeft besloten het toe te voegen aan de canon van zijn universum. Sterker nog, het is een onderdeel van de main serie genaamd De Zaden der Hoop 3.75 Sparren-eliminatie.

Deze keer zijn er weinig personages. Mar uit de voorgaande boeken is dood en het lijkt er op dat nu Mizalda dus de hoofdrolspeler van de serie is, zo niet ... dan is hij dat in ieder geval in dit boek. Hoewel Math. E. Mathics, zijn boekhouder, ook een zeer belangrijke rol heeft. Is miscchien toch hij de nieuwe hoofdrolspeler vanaf deel 4? We weten in ieder geval dat Mar dood is, dus het is onwaarschijnlijk dat we hem terugzien. Maar goed, deze recensie is niet om allemaal theorieën op te gooien.

Dus nu over het boek.

Het is een equivalant van kerstmis in Lorbadis. De sluwe Mizalda, die natuurlijk niet in deze serie mag ontbreken, (Man, hoe evil hij ook is, I think I actually love this man) heeft het feest overgenomen en er zijn eigen draai aan gegeven. Als het feest is afgelopen volgen we Mizalda die in zijn nopjes is maar toch nog even zijn eigen ellende op twee dienstmeisjes moet botvieren. Deze twee scenes zijn absoluut niet voor watjes! Dit is echt knijterhard en knijter f#cked up insane! Toch blijft het feit dat Mizalda the best villain of this century is! Nee, HE IS THE BEST VILLAIN EVER!

Meer recensies van