De laatste Reacher?

Janneke Bouwman 21 juni 2020
Vandaag in één dag Blauwe maan uitgelezen op een lekkere luie zondag. Het verhaal leest heel vlot, is niet helemaal wat ik gewend ben van Lee Child - minder diepgang en minder goed uitgewerkte personages. De plot zit wel weer goed in elkaar, alleen de uitwerking is wel erg gemakkelijk en glad.
Blauwe maan is bepaald geen hoogvlieger, maar als rechtgeaard Reacher-fan mag je hem uiteraard niet missen!
Er zijn geruchten dat dit de laatste Reacher is van de hand van Lee Child. Aan de ene kant hoop ik het niet, aan de andere kant komt er daardoor wellicht ruimte voor een nieuwe hoofdpersoon. Want of een schrijver 'zomaar' kan stoppen met schrijven zou mij verbazen.

Edit: ik zie dat hij nu samen met zijn broer Andrew schrijft en dat de reeks met Jack Reacher verder gaat.

Meer recensies van Janneke Bouwman