Janneke Bouwman Hebban Recensent

De boeken van Steve Berry kenmerken zich door een mengeling van feiten en fictie en een verhaal dat zijn oorsprong vindt in het verre verleden dat zijn tentakels uitspreidt naar het heden. Ook in De Alexandrië connectie kan voormalig geheim agent en huidig boekverkoper Cotton Malone zich daarop weer volop uitleven, wanneer hij betrokken raakt bij de zoektocht naar de verloren gegane Alexandrië bibliotheek. De vondst van de bibliotheek - en dan met name de interpretatie van teksten uit het Oude Testament - zullen het Midden Oosten in vuur en vlam zetten. Reden voor veel partijen (waaronder Israël en de Verenigde Staten) er alles voor over hebben om de speurtocht naar de bibliotheek te dwarsbomen.

Steve Berry schrijft boeiend en voor iemand met interesse in geschiedenis is het altijd een plezier zijn boeken te lezen. Het ene is wat interessanter dan het andere, maar je kunt je heerlijk verliezen in de zoektochten naar de waarheid. En wat die waarheid is? Ach, dat is niet zo belangrijk - Berry geeft aan het eind altijd een opsomming van wat feit is en wat fictie en te weten dat een deel sowieso waargebeurd is, is al interessant genoeg. Voor de rest is het gewoon genieten van deze avonturenroman.

Reacties op: Boeiende mengeling van feiten en fictie

De Alexandrië-connectie - Steve Berry