Mooi, spiritueel verhaal

Janneke Bouwman 18 augustus 2019
Engelen in mijn haar is het levensverhaal van Lorna Byrne vanaf haar vroegste jeugd tot ca 2000 (het jaar waarin haar man overlijdt). Lorna ziet engelen en kan met ze praten.
Het boek is een mooi, spiritueel verhaal van een vrouw die na een moeilijke jeugd de liefde van haar leven vindt. Tegelijkertijd heeft ze een gave waarmee ze voorzichtig moet omgaan. Het boek vertelt haar geschiedenis, het gezin waar ze uit voortkomt, het harde leven in Ierland, haar werk en het gezin dat ze met haar man sticht. Pas wanneer haar man is overleden ontwikkelt ze zich tot een spiritueel leider.
Geloof je wel of niet in engelen? Dat bepaalt denk ik je kijk op het boek. Ik heb veel bewondering voor de weg die ze heeft bewandeld. In ieder geval heeft het boek me nieuwsgierig gemaakt naar haar verdere verhaal. In 'Engelen in mijn haar' komt ze naar voren als een oprecht persoon, niet zweverig maar haar weg zoekend in een wereld waarin veel mensen haar moeilijk zullen kunnen volgen.

Meer recensies van Janneke Bouwman