Fijne thriller!

Jolanda 05 januari 2020
‘Na de dood van zijn vrouw hoopt de gebroken Tom Kennedy samen met zijn zoon Jake een nieuwe start te kunnen maken door te verhuizen naar een nieuw huis in het stadje Featherbank.
Featherbank wordt echter geplaagd door een vermissingszaak van een kleine jongen die de herinneringen aan een oude moordzaak doet herleven. Heel langzaam lijken alle gebeurtenissen met elkaar verweven te raken.’

Wat een fijne thriller was dit! Tja, ‘fijn’ is natuurlijk een beetje rare term wanneer je over thrillers praat, eigenlijk verwacht je meer omschrijvingen als ‘gruwelijk’ of ‘ijzingwekkend’. Ook dat soort thrillers kan ik waarderen hoor, maar dat ging in dit boek niet op.
Het boek is absoluut spannend, wordt nergens saai en heeft een prettige flow. En wat ik wel weer eens een verademing vond ten opzichte van andere thrillers die ik redelijk recent las was dat er niet expliciet met gruwelijke details werd gesmeten (ik heb fantasie genoeg om dat zelf in te kunnen vullen).
Wat er wel was: prettig samenkomende verhaallijnen, voldoende uitgewerkte personages, een duister rijmpje en geen losse eindjes. En spannend! Dus fijn!

Meer recensies van Jolanda